ELS TALLERS D’ENGLISH A LA COMUNITAT DE MITJANES

Una de les novetats quan els infants arriben a primer són els tallers i, en especial, els tallers d’anglès.

Aquests tallers ens permeten aprendre o millorar els nostres coneixements en llengua anglesa a través d’altres activitats. En ells, fem èmfasi en la comunicació oral.

Quan els duem a terme, els compartim amb altres infants de la nostra comunitat, fet que ens permet ampliar les nostres relacions, ajudar-nos i aprendre els uns dels altres.

A partir d’aquest any a la Comunitat de Mitjanes podem triar entre 9 tallers en llengua anglesa. Aquest any són:

  • Little scientists: duem a terme experiments senzills que ens porten a conèixer materials i a fer hipòtesis i comprovar-les.
  • Storytelling: ens endinsem al món dels llibres i gaudim d’històries en anglès.
  • Art Attack: fent ús de diferents materials creem peces artístiques.
  • Games and fun: aprenem i juguem a jocs físics i de moviment.
  • Yoga: aprenem i practiquem diferents postures de ioga i trobem maneres de relaxar-nos.
  • Let’s play: aprenem i juguem a jocs de diferents tipus.
  • Let’s cook – desserts and snacks: aprenem receptes de postres i de plats per picar, que preparem i mengem.
  • Dance and sing: aprenem i cantem cançons i danses.
  • Let’s cook – healthy food: aprenem receptes saludables, les cuinem i mengem el que hem preparat.



ELS TALLERS D’ENGLISH A LA COMUNITAT DE GRANS

Un any més, els infants de la Comunitat de Grans segueixen participant dels tallers en llengua anglesa.

Alguns dels tallers es mantenen, altres han desaparegut i altres els duen a terme per primera vegada. Sigui com sigui, els permeten aprendre i practicar la llengua anglesa a la vegada que realitzen altres activitats.

Aquest any hi ha cinc tallers que es duen a terme en la franja de tarda:

  • Role-playing: Escenifiquem situacions de la vida real i actuem segons el paper assignat. Els infants es converteixen en els protagonistes de les històries.
  • Let’s sing: Practiquem cançons, fent activitats i jocs, per compartir el plaer de cantar en grup.
  • Makers’ world: Descobrim eines de robòtica i programació i creem projectes i invents fent ús d’eines tant tecnològiques com no tecnològiques.
  • Arts & Crafts: Partint d’una imatge d’una obra d’art, l’ampliem fent servir diferents tècniques i amb la imaginació i creativitat dels infants creem una peça única.
  • Podcast: Preparem els guions, els practiquem oralment i gravem els Podcast utilitzant aplicacions.
  • Magazine: Creem una revista en anglès, seguint els interessos dels infants que participen al taller.




L’ENTRADA ACOMPANYADA A PETITES

Cada matí a les 9, les portes de l’escola s’obren, pels infants i també per les seves famílies. L’entrada a l’escola, esdevé un dels moments i situacions d’aprenentatge quotidians i significatius, que des de l’escola, conscients d’aquesta importància preparem amb cura i detall. 

Les mestres ja som dins esperant-vos, hem arribat abans per tal saludar-nos, preparar l’aula i les propostes, i poder començar nosaltres també el dia de forma relaxada.

L’arribada és un espai petit de temps de molta intensitat quant al volum de persones, interaccions i també d’emocions. Un espai de retrobament, de mirades còmplices, d’abraçades i somriures, també de neguits i inseguretats. Poder entrar de forma relaxada, amb la família o tenint el suport de les mestres, ens permet vetllar pel benestar dels infants, podent-los acompanyar, observar les seves necessitats i acollir-les.

Rebre’ls cada dia en un entorn de confiança i seguretat emocional permet recordar, prevenir o anticipar successos potenciant la seguretat alhora que oferim temps per poder actuar segons el propi ritme amb autonomia. L’organització de l’arribada a l’escola està pensada per tal que les alumnes es puguin mostrar autònomes, i tot i estar acompanyades per l’adult, poder-ne ser independents.

Canviar-se les sabates, deixar els objectes personals al calaix, desar l’ampolla d’aigua a la caixa, l’esmorzar al cistell, el tovalló aquelles persones que es queden a dinar, la carpeta de comunicació amb les famílies i escollir espai! Aparentment, unes accions senzilles, però que des de l’escola podem observar la gran progressió dels infants des de l’arribada a l’escola a I3 on l’acompanyament de l’adult és clau, fins a l’autonomia amb la qual ho duen a terme els infants d’I5.

Un cop ja a l’aula, el cos és l’eix central, poder-se ubicar i sentir-se acollit és la base per poder aprendre i desenvolupar l’aprenentatge. Les diferents propostes que s’ofereixen, atenen la diversitat de llenguatges per incloure la diversitat de l’aula, afavorint la participació de tothom.

L’infant es mostra actiu i participatiu, observa quines propostes s’ofereixen i decideix allà on ubicar-se per començar el dia, podent compartir aquest inici del dia a l’escola amb la família, permetent fer la transició casa-escola d’una manera més acollidora i progressiva. 

Una entrada que respecta les necessitats de cada infant i les possibilitats de la seva família. Les mestres, conscients del repte que això pressuposa per cada infant, vetllem per tal que tothom se senti acollit i part del grup que forma des del moment d’arribada a l’escola assegurant així el seu benestar emocional.

La disposició de l’aula i del material també és organitzada per tal que els nens i nenes tinguin clares les propostes durant la sessió i puguin desplaçar-se de forma autònoma i lliure. L’organització de les propostes és flexible, no hi ha una obligatorietat de passar per totes, ni un temps establert ni limitant per gaudir-les. S’ofereix temps per escollir què es vol fer, per experimentar, per observar i per repetir. El paper de l’infant és actiu i participatiu, sent el centre de l’aprenentatge. Partint d’un infant capaç. L’infant aprèn gràcies a la repetició i a la seguretat emocional que això li genera, jugant i explorant les pròpies motivacions i interessos en les diverses propostes de llenguatges, en relació amb els altres. 

El paper de la mestra acompanyant és mostrar-se disponible, propera, empàtica, respectuosa i sensible als sentiments i emocions que puguin mostrar els infants en el moment d’arribar a l’aula i quan arriba el moment de la separació de la família.

Tot el temps dels infants a l’escola és educatiu.

Currículum i orientacions d’educació infantil, segon cicle




LA PRIMERA ASSEMBLEA DE PETITES

“A l’escola s’investiga, s’experimenta, s’aprèn… però, sobretot, S’HI VIU!”

No feia gaire que havíem començat, acollíem les emocions dels petits de l’escola que acabaven d’arribar a l’Anglesola i a poc a poc anaven fent les seves descobertes sense pressa. El bon temps i la calor van fer que el sorral a l’ombra fos un dels indrets preferits, un gran obrador de pastissos i recerques de tresors. Els infants de 4 i 5 anys van ser uns fantàstics amfitrions! Per a totes malgrat que no sigui la primera vegada, començar un nou curs sempre comporta l’emoció i el neguit d’allò inesperat.

Tots volíem pluja, però ja se sap que de vegades quan plou, plou molt i en poc temps. I així va ser i l’aigua va entrar en una classe d’I3 i va malmetre algun moble, contes i joguines… Els responsables de manteniment de l’Ajuntament ho van tenir clar: – Això havia passat perquè el clavegueram estava embossat per … LA SORRA!

I ens van recomanar que la CANALETA, el camí de rajola que hi arriba, hem après una paraula nova, seria important que estigués lliure de sorra.

Per aconseguir-ho es necessitava el compromís de tothom i també per a nosaltres la pluja ens havia portat l’oportunitat de compartir una tasca tota la comunitat.

Per això ens vam reunir al pati tots els infants de petites i com fan els grans al Consell d’Infants…

Vam escoltar com la Marta ens explicava el que havia passat i les recomanacions dels responsables de manteniment.

Les veus dels infants van mostrar el camí a seguir:

La sorra fa un tap i no deixa entrar l’aigua que va cap a les canonades i cap al mar.

No podem fer sorra a la canaleta perquè si plou baixa a baix.

Calia passar a l’acció i tothom estava disposat a ajudar. Teníem un problema i era de totes.

Cada dia petites i grans tenim cura de tenir la canaleta ben neta. I malgrat que tenim el sorral i el pati ben plens, ens en sortim molt bé i fins i tot ja hem descobert noves estratègies de mantenir la sorra al seu lloc.

La tasca de cadascú és important per a totes! Parlant les coses plegades hem trobat bones solucions.




ELS TALLERS DE MÚSICA A MITJANES!

Ens encanta compartir amb vosaltres les activitats musicals que els infants estan gaudint a la comunitat de mitjanes!

Aquest curs proposem una varietat de tallers musicals creatius que no només promouen la passió per la música, sinó que també estimulen la creativitat i expressió artística.

A les 9:00 del matí i a les 14:30 iniciem sessions de 90 minuts on l’alumnat explorarà diferents àrees musicals:

  1. Ukulele (2 grups):
    Desenvolupem habilitats musicals tocant aquest instrument alegre i distintiu.
  2. Música Electrònica:
    Descobrim el món electrònic de la música i les tècniques actuals de producció musical.
  3. Escoltem i sentim:
    Comprenem la música mitjançant l’escolta activa i la interpretació emocional.
  4. Canta!:
    Desbloquegem el poder de la veu mitjançant tècniques vocals i l’expressió artística.
  5. Viatge en el Temps:
    Taller històric on explorem la riquesa de la música al llarg dels segles i les èpoques.
  6. Videoclip:
    Aprenem com la música i la imatge es combinen per crear una experiència audiovisual.
  7. Laboratori Sonor:
    Experimentem amb les qualitats del so i la fabricació d’instruments.
  8. Percussió:
    Descobrim el ritme en aquesta classe enèrgica i divertida.



SORTIDA A LA NATURA DE LA COMUNITAT DE GRANS

Hola, hola! El passat dimecres 11 d’octubre, els infants de la comunitat de Grans vam fer la primera sortida conjunta de comunitat. Vam fer una ruta caminant per fer un tros de la carretera de les Aigües. Quedeu-vos, que us explicarem com va anar!

Vam sortir de l’escola a dos quarts de deu i vam enfilar per l’avinguda Diagonal fins a arribar a Finestrelles. Allà vam començar a pujar la muntanya durant una bona estona fins que vam arribar a la font de la Mandra. Paradeta per esmorzar, beure aigua i, sobretot, descansar a l’ombra dels arbres!

Un cop descansats, vam seguir el nostre recorregut. La següent parada era el mirador dels Xiprers, a trenta minuts d’on vam esmorzar. Des d’allà vam poder veure gairebé tota Barcelona i les ciutats que envolten el riu Llobregat. Alguns, fins i tot, vam intentar trobar l’escola!

La tercera part del recorregut ens portava des del mirador fins al Parc de l’Oreneta. Vam continuar caminant una estona més, aquest cop fent camins de baixada (i intentant no relliscar amb les roques!). A poc a poc, vam aconseguir arribar al parc.

El parc de l’Oreneta ens va donar la tranquil·litat que necessitàvem per descansar i dinar, però també per jugar una bona estona i per explorar la natura i tot allò que ens oferia el parc.

I després d’una bona estona, s’apropava l’hora d’acabar el dia, així que vam començar a baixar des del parc fins a arribar a l’escola… El darrer tros del camí! Tot baixant, vam passar pel costat del monestir de Pedralbes, que ens va transportar, durant un parell de minuts, a una època passada.

I, finalment, vam arribar a l’escola, a punt per marxar a casa. En total, vam caminar 12 kilòmetres! Després d’aquesta caminada, ens hem guanyat un bon descans!




ALUMNES ASSIGNATS CURS 23-24 I LLISTES D’ESPERA

NÚMERO DE DESEMPAT

https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici/

Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l’ensenyament en primera

petició amb la puntuació resoltes les reclamacions.

Alumnes assignats al centre

Llista d’espera




PORTES OBERTES

Us convidem a conèixer el projecte pedagògic de la nostra escola i a fer un tomb pels diferents espais de cara a les preinscripcions del curs 23-24.

Les dates seran els propers dimarts 14 i dimecres 15 de febrer, de 16:30h a 18:30h.

Per inscriure-us heu d’omplir el següent formulari.




PREINSCRIPCIÓ 23-24 (ACTUALITZACIÓ: PUBLICACIÓ DE L’OFERTA FINAL)

Educació infantil (3-6 anys), educació primària i educació secundària obligatòria

Presentació de sol·licituds:

  • Educació infantil (3-6 anys) i educació primària: del 6 al 20 de març
  • Educació secundària obligatòria: del 8 al 20 de març

Matrícula:

  • Educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria: del 20 al 28 de juny

Us deixem l’enllaç a la web del Consorci.


PUBLICACIÓ DE L’OFERTA INICIAL DE PLACES

Us adjuntem el barem provisional del 21/04/2023:


Us adjuntem el barem resoltes del 03/05/2023:


09/06/23

Les places de reserva NEE tipus B romandran disponibles per a l’assignació d’aquest tipus d’alumnat en matrícula viva i no podran ser ocupades per la resta d’alumnat fins el 31 D’agost, dos dies hàbils abans de la finalització de la llista d’espera. Les places de reserva
NEE tipus A s’alliberen el dia anterior a la publicació de la llista d’admesos, quan ja s’han assignat totes les sol·licituds d’aquest tipus d’alumnat presentades durant el procés de
preinscripció i hauran estat ocupades, si s’ha escaigut, per la resta d’alumnes de la preinscripció (ordinari i/o NEE B).