El Jardí de la classe de les plantes.

La classe de les Plantes de l’Arc de Sant Martí ja fa temps que tenia al cap emplenar-se de verd. Vam començar a Can Rosés la nostra primera plantació amb mongetes i carabasses però les vacances i el trasllat van fer que avortarem la missió.

Des de la germinació amb cotó-fluix fins traspassar-les a la terra i posar-los canyes perquè trepessin, aquí vam arribar.

A la tornada de vacances d’hivern i amb nova escola per estrenar, el pati ens brindava l’oportunitat per començar de nou. Més mongeteres amb destí definitiu.

Les mongeteres no feien venir les papallones, necessitàvem flors diferents.

De sobte, un pare dels grans va portar a l’escola un munt de plantes i arbres que ens donàvem d’escoles sostenibles. El pati d’infantil estava ple de maduixeres, de romer i farigola, d’aloes…  Va arribar llavors la idea d’un jardí vertical.

El jardí que ens va arribar tenia lloc per 36 plantes ( no en teníem tantes) i va córrer la veu de casa a casa per aconseguir plantes. Van arribar margarides, violetes, narcisos, alguna nova mongetera… però ens calien més.

A baix de casa meva hi ha una floristeria.

He vist una tenda que tenen moltes plantes. Al costat del Xiroi, on va la meva germana. Està molt a prop.

Decidim que era el moment de fer una sortida per comprar-ne i allà que marxem.

Després va arribar el muntatge, la plantació i sobretot el compromís de regar-les i cuidar-les cada dia.

Les etiquetem perquè tothom qui vulgui les pugui conèixer, les classifiquem en aromàtiques, en fruites i verdures, en flors per papallones. Les escrivim i decidim que Mònica, la mestra de P4A ens faci uns rètols, ella escriu molt bé i les cosim a sota cadascuna d’elles.

Ens arriba la setmana de vacances i algú haurà de regar les plantes.

Podem fer un avió amb una arruixadora perquè les regui volant.

I si li demanem a algú?

Jo marxo amb una autocaravana, i jo vaig de càmping…