TALLERS MUSICALS PETITES

La música forma part de la nostra dia a dia i la trobem per tot allà on anem, ja sigui en el so del cotxe, en el cant dels ocells, quan reguen els carrers, en la pluja i en altres moments.

La música ens aporta benestar, tranquil·litat, emocions, energia i sensacions. Els infants a través d’ella poden expressar i comunicar de diferent manera fomentant i potenciant la seva imaginació i la seva creativitat. Per aquest motiu i d’altres, cada divendres continuem fent tallers musicals on els infants de I3, I4 i I5 comparteixen i gaudeixen d’aquest espai conjuntament.

En grups gaudim de la creació d’instruments musicals, movem el nostre cos, pintem segons les sensacions que ens genera la música, aprenem cançons tradicionals catalanes, escoltem històries a través de llibres musicals i també agafem consciència de la calma i la nostra respiració amb música tranquil·la.

Com adults, acompanyem als vostres fills/es en aquest procés oferint-los diferents modalitats musicals: corporal, artística, de percussió, contes musicals, cant, folklore català, sentir diferents sons i conèixer diversos instruments.




SORTIDA AL DELTA DEL LLOBREGAT DE LA COMUNITAT DE MITJANES

Després de les vacances de primavera, la comunitat de mitjanes hem realitzat una emocionant excursió al cor del Parc Natural del Delta del Llobregat. Han estat tres dies els que hem pogut gaudir d’aquest racó i començar el trimestre carregats de energia.

Guiats per la Carla i el Jordi, els diferents grups ens hem endinsat en un viatge ple de sorpreses. Armats amb les motxilles d’exploradors ens embarquem en una missió especial: trobar rastres d’animals. Amb ulls aguts i cors valents, van rastrejar els camins del parc, cercant empremtes i senyals de la vida animal amagats entre els racons més recòndits. Gràcies a les guies hem pogut anar descobrint els animals que havien passat per allà abans que nosaltres.

Després de recórrer els camins del parc i d’observar la seva fauna i flora, els joves exploradors hem fet una parada especial enmig de la excursió. Aquest era el moment per aprendre més sobre la vida animal que ens envolta. Amb curiositat palpable, hem observar ossos, pells d’animals, tocat cucs de seda i reclams d’animals que la Carla i el Jordi ens han anat mostrant.

Amb els seus coneixements enriquits i els seus cors plens d’entusiasme renovat, hem continuat la ruta cap a la platja, deixant-se endur per la màgia, la calma i la tranquil·litat del Delta del Llobregat.

Per anar acabant la nostra excursió, hem finalitzat el recorregut descobrint la bellesa dels aiguamolls. Els aiguamolls són com una simfonia de vida, on les aigües tranquil·les acullen una gran varietat d’aus. Aquest refugi natural és un testimoni de la bellesa i la fragilitat de la vida, recordant-nos la importància de protegir i preservar els nostres entorns naturals. Els aiguamolls són un tresor que ens convida a admirar la meravella de la natura en tot el seu esplendor.

No obstant això, enmig d’aquesta immersió en la natura, una presència inesperada es va fer sentir. Just al costat del parc, l’aeroport donava vida a un ballet de gegants metàl·lics que dansaven pels cels. El soroll dels avions esdevenia una banda sonora constant, acompanyant-nos en cada pas de la nostra aventura.

Cada moment ha estat una aventura, cada somriure una victòria i cada pregunta una porta cap a un nou món de coneixement. En aquests dies tan especials, no només hem explorat els secrets de la natura, sinó que també hem descobert la màgia de l’amistat i el poder del treball en equip.




DIARI D’UNA AVENTURA: ELS COLORS DE TUIXENT

ESTIMAT DIARI, AVUI DIA 6 DE MARÇ NO ET PARLARÉ DE MI….SINÓ DE TOTS:

6:00h : Son les sis del matí, i avui iniciem una nova aventura. Marxem per conviure i gaudir les nostres darreres colònies. L’emoció però, no ha esperat el so del nostres despertadors, ja que els nervis i les ganes han fet que molts de nosaltres haguem dormit amb un ull tancat, i un altre obert esperant el trenc d’alba… per marxar a Tuixent!!

7:00 h: El camí a Tuixent ha estat llarg, però molt bonic. Hem iniciat el viatge amb força intensitat, nervis que de seguida han esdevingut rialles, jocs , alguna vomitera, però sobretot ganes de viure tres dies plegats.

El trajecte ens ha regalat un gran ventall de colors. Hem deixat el gris de ciment que trepitgem cada dia en els nostres panots de Barcelona, per fer passes cap un paisatge cada vegada més ple de colors vius de natura. El verd dels prats del Solsona, el terracota de les pedres del castell de Cardona, els marrons de les muntanyes de Sant Llorenç de Morunys son els colors que a poc a poc han deixat pas el tint del color blanc, tot obrint-se a la nostra mirada una gran catifa de neu de les muntanyes de la Valls de la Vansa. Un pànton de colors que ens està fent sentir i viure emocions diferents.

10:30 h: Per fi hem arribat! El motor de l’autocar s’ha aturat i les portes s’han obert entre crits, salts i sobretot molta il·lusió! Veure, tocar i fins i tot tastar la neu ha estat part de la descoberta que avui hem fet. Les boles de neu a poc a poc han estampat les nostres jaquetes deixant empremta a les nostres vides, tot regalant-nos records de les experiències viscudes.

11:00h: La neu era molt blanca, fina i molt congelada. El reflex del sol l’ha fet brillar al llarg de tot el matí. Per això molt preparats amb crema de sol, ulleres, guants i unes botes ens hem calçat, per molts de nosaltres, uns esquís per primer cop. L’Albert i el Lars han estat els monitors que han acompanyat el nostre primer contacte amb l’esquí de fons. Hem simulat anar en patinet, hem saltat, hem caigut intencionadament i ens hem aixecat . D’aquesta manera a poc a poc hem experimentat que és necessari per sentir-se segur sobre els esquís. Per això, tot respectant el nivell i les necessitats de cadascú, hem realitzat activitats diferents al llarg del matí.

Al llarg del matí s’han fet ressò frases i sentiments que tots hem compartit. Han sorgit moments de cansament, moments de frustració, moments d’empoderament, moments d’ajut envers els altres. Però sobretot tots i totes hem viscut un molt important i compartit : caure per aprendre i seguir endavant. Que faríem sense el cul! Han estat moltes les caigudes que a poc a poc han donat pas a més somriures, a més estabilitat i domini del cos, i per tant més seguretat en nosaltres mateixos. Demà serà un altre dia, i segur que tornarem a caure, però tenim clar que ens aixecarem més ràpid , amb més força i ganes de tornar-ho a intentar!

14:00h: Quina gana! L’estança a la neu s’ha fet curta, però hem quedat ben cansats! Ens ho hem menjat tot! El dinar ha estat un moment de calma, que ens ha permès compartir com ens havíem sentit tots i totes.

15:30: Quan hem arribat a la casa hem conegut el Marc i l’Anna. Els monitors de lleure que ens acompanyaran aquestes dues tardes. El poble de Tuixent és molt petit, però té racons especials i amagats que ha estat interessants buscar i trobar. Al llarg de la tarda hem realitzat una activitat de descoberta del poble. Ara ja el coneixem molt més, això ens permet moure’ns més autònomament i lliures per jugar i voltar per tot arreu. Les persones que hi viuen son molt boniques doncs ens han obert les portes del seu lloc més apreciat, casa seva, i ens estan acollint molt curosament.

El dia ha estat ple d’espais compartits. Hem jugat tots junts ; hem xerrat plegats al voltant de llar de foc; la nit s’ha il·luminat amb les nostres lots al joc de nit, però sobretot les nostres energies han estat al cent per cent en tot moment! Un primer dia que estem segurs que ens deixa moltes ganes per tot allò que passarà demà!

23:00h: Estimat diari, crec que és hora d’acomiadar-te. Ja són les onze i estem esgotats. Malgrat que estem molt cansats, no sabem si podrem dormir gaire, ja que passar tots junts aquestes nits ens encanta! Et confessarem una cosa, sovint la primera nit aprofitem per xerrar, jugar amb les lots, i sobretot menjar coses dolces que amaguem del Toni i la Meritxell, tot i que crec que aquest cop n’hem portat tantes, que l’olor ja els ha arribat. Són les nostres darreres colònies plegats, així que val la pena gaudir-les a tope!

Per cert diari, que ens oblidàvem de dir-te una cosa. A Tuixent hem trobat un gran ventall de colors, però saps una cosa… que avui tots nosaltres hem fet que tots brillin amb més intensitat!




LES NECESSITATS DELS INFANTS

El nostre dia a dia a l’escola ofereix un món ple d’experiències i aprenentatges enriquidors per als nostres infants. Experimenten, investiguen, descobreixen, juguen i gaudeixen de tot els materials i reptes que tenen al seu abast. Però…

Quines necessitats presenten els nens i les nens a l’escola?

Les necessitats que més hem observat al llarg d’aquests anys es centren, principalment, en una coherència en les metodologies i l’acompanyament emocional en tots els sentits de manera que s’ajustin a la manera d’aprendre que tenim avui en dia les persones i a les necessitats a les quals hem de donar resposta per afavorir un creixement sa i equilibrat dels nens i de les nenes des del respecte pel seu desenvolupament global.

És per això que una de les missions essencials de l’escola és donar resposta a les necessitats educatives dels infants centrant-nos en com ha de ser l’aprenentatge en un món que canvia amb tanta rapidesa tenint en compte, en tot moment, com aprenem les persones, com es formen els interessos i com ens diferenciem les persones en tots els sentits.

Els infants tenen una naturalesa pròpia i unes necessitats vitals que cal respectar i tenir-ne cura perquè puguin créixer en equilibri i benestar. Les nenes i els nens necessiten  sentir-se acceptades i acceptats pel que són, per la seva pròpia essència, com a focus d’amor, d’energia i d’intel·ligència, perquè cada infant és un ésser, una individualitat central… per tant, es tracta d’acompanyar allò que en potència ja és.

Les emocions són la porta d’entrada principal de l’aprenentatge ja que l’aprenentatge esdevé quan hi ha una interacció dinàmica de l’emoció, la motivació i la cognició. La motivació garanteix que els infants adquireixin coneixements i competències de manera significativa i permet l’aprofundiment dels aprenentatges; la motivació floreix quan la persona valora el que aprèn i li troba un sentit per a la vida.

L’aprenentatge entre iguals i com construeixen activament el coneixement en funció de la interacció social és un dels vectors més important de la nostra escola. Són diverses i quotidianes les experiències d’aprenentatge, entre iguals o entre companyes i companys de diferents edats, que realitzem a l’escola i que estan vinculades tant activitats d’aprenentatge com també a la vida de l’escola. Els infants independentment del seu moment maduratiu s’ajuden adquirí diferents sabers mitjançant la pròpia experiència de diferents vivències i, a través d’un discurs elaborat amb les seves pròpies paraules que connecta cognitivament d’infant a infant.

Els adults i les adultes que acompanyem als infants a l’escola hem de tenir en compte la importància de l’aprenentatge a través de l’experiència, de manera que sigui el punt de partida de moltes propostes i materials que oferim des de l’escola. Descobrir i fer-nos preguntes juntes és una experiència única, per això molts dels projectes i petites investigacions sabem com comencen, però mai com acabaran, tot dependrà dels interessos dels infants i cap a on portar les seves investigacions. Els adults acompanyem aquest procés, però sempre des d’una mirada d’infant que aprèn i posa paraules allò que descobrim per construir aprenentatges.

Els diferents ritmes d’aprenentatge i la diversitat són les individualitats que mostren els nens i les nenes que formen part de la comunitat educativa. No tots els infants es troben en el mateix moment maduratiu i el mateix ritme d’aprenentatge, el més important és poder respectar el seu procés i acompanyar cada pas com un gran èxit. Oferir propostes amb diferents reptes pels diferents nivells, materials manipulatius que acompanyen a entendre millor els diferents processos, als projectes saber quin paper desenvolupa cada infant… són accions que ajuden els infants a sentir-se que formen part del grup, que són importants, independentment del seu moment evolutiu.

Un infant que aprèn amb emoció, entre iguals, amb l’acompanyament de l’adult, amb diferents ritmes d’aprenentatge i en la diversitat, és un infant respectat en la seva construcció com a persona.




CONSTRUCCIONS A GRANS

Aquest curs continua la nostra odissea constructora a l’espai, tot prenent-nos una mica de vacances després d’acabar el tros d’hivernacle del curs passat! Allà vam suar serradures i vernís per poder deixar la nostra anglesolada empremta al pati de l’escola. A partir d’ara cherries tot l’any!

Continuem recollint demandes que sorgeixen durant les sessions de projectes i als tallers, muntant tota classe de mobles que arriben a les diferents comunitats o reparant tota mena d’objectes que es van trencant per l’ús diari.

Per començar el trimestre vam construir un “Penjador d’Ukeleles” que teníem pendent des de finals del curs passat, i us hem de dir que ha quedat ben bonic i útil a la vegada! Hem de reconèixer que quan ens posem, fem bones feines! Mireu!

WhatsAppImage2024-01-16at2038552
WhatsAppImage2024-01-16at2038562
WhatsAppImage2024-01-16at203855
WhatsAppImage2024-01-16at2038561
WhatsAppImage2024-01-16at2038551
WhatsAppImage2024-01-16at203856
WhatsAppImage2024-01-16at203857
WhatsAppImage2024-01-16at2038553
WhatsAppImage2024-01-16at2038554
PlayPause
previous arrow
next arrow
Shadow

Ara estem engrescats amb diverses coses a la vegada. Volem “tunejar” i millorar un moble que tenim a grans per disposar de totes les eines de mesura afegint uns prestatges pels escaires, regles, hodòmetres i altres. Per una altra banda, se’ns ha demanat que creem una nevera de fusta per EI5 aprofitant uns calaixos i afegint algun prestatge i construint les portes. Per últim, estem intentant construir una plataforma per ninos per la secció de minimons, inspirant-nos en una peça que una família ens va cedir per arreglar.

Total, que ens veiem desmuntant palés transeuropeus a base de bé, passant paper de vidre per tot el que traiem, ideant com reutilitzar prestatges, creant tirolines per plataformes… tota una aventura escolteu!

Us hem de confessar que la bona música ens acompanya mentre li donem voltes a tot plegat, així que de ben segur sortiran bones creacions, com les de la Laura Kampf!




PREINSCRIPCIÓ 24-25

Educació infantil (3-6 anys), educació primària i educació secundària obligatòria

Presentació de sol·licituds:

  • Educació infantil (3-6 anys) i educació primària: del 6 al 20 de març
  • Educació secundària obligatòria: del 8 al 20 de març

https://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_familia/informacio_general_matriculacio/preinscripcio

Matrícula:

  • Educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria: del 18 al 26 de juny

Llista de sol·licituds que han demanat el centre i l’ensenyament en primera petició amb la puntuació provisional



Les famílies també podreu accedir a la consulta individual, accedint a Consulta la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional, amb el DNI, NIE o passaport de la persona que va presentar la sol·licitud i el vostre codi, a la web preinscripcio.gencat.cat.

Recordeu que, també, a partir d’avui es poden presentar reclamacions. Es pot fer des de la mateixa consulta individual o des de l’opció “Fes el seguiment de la teva sol·licitud” de la web preinscripcio.gencat.cat. A més, teniu a la vostra disposició aquest vídeo tutorial  Com presentar una reclamació contra la llista amb la puntuació provisional.




PORTES OBERTES 24-25

Us convidem a conèixer el projecte pedagògic de la nostra escola i a fer un tomb pels diferents espais de cara a les preinscripcions del curs 24-25.

Farem dos dies de portes obertes, dimarts 20 de febrer i dijous 22 de febrer. L’horari serà de 16.30h a 18.30h (es prega màxima puntualitat). Obrirem les portes a les 16.20h.

Tant la reunió d’explicació del projecte com la visita de l’escola serà presencial.

Per una bona gestió de l’organització de les reunions no es poden portar infants a les sessions de portes obertes. Només podeu portar bebès sempre que vinguin en motxilla o mocador (sense cotxet).

Cal demanar cita prèvia al següent formulari.




L’ESPAI D’ART

COMUNITAT DE GRANS

En el nostre espai creatiu els infants poden observar i experimentar amb les diferents tècniques i materials que els oferim.

Pretenem despertar la seva curiositat i gaudir d’estones compartides amb els companys i companyes.




TALLERS DE COS I MOVIMENT DE LA COMUNITAT DE MITJANES

Aquest curs tan especial, en el qual a la comunitat de mitjanes ja som 3 nivells, els infants poden triar entre 9 tallers de cos i moviment. Hem distribuït entre tots els tallers aquells continguts bàsics i indispensables per a garantir un bon desenvolupament físic, mental i emocional a partir de l’activitat física. Cada taller tracta de manera específica algun aspecte més concrets (tot i que el treball sempre és global), però en tots ells es garanteix que hi hagi activitat física de diverses intensitats, treball de les emocions i relacions, autoconeixement i gaudi.

Taller de jocs amb material psicomotriu

Es fa en dues franges, per tant, està doblat. En aquest taller els infants disposen de diferents materials com coixins de construccions grans, matalassos de diversos gruixos, elements durs per grimpar i lliscar, teles grans i petites, aeris (com la tela o el trapezi), i al llarg de la sessió es formen diferents ambients de joc. Comencem la sessió projectant què volem fer i elles i ells s’organitzen per muntar la sala on esdevindran les seves idees (de diverses intensitats i intencions). Els grups que es van formant van variant i creant xarxa entre ells.

Taller d’expressió corporal

En aquest taller s’ofereix als infants un seguit d’activitats i jocs en els quals poden experimentar diferents maneres d’expressió a partir del cos, el moviment, la música, la mostra d’emocions i sensacions. Deixant fora la vergonya a mesura que van passant les setmanes els infants es van deixant anar i amplien els canals de comunicació amb les companyes i companys (i amb la vida en general).

Taller de circ, acrobàcies i figures humanes

Amb els diferents elements aeris (trapezis i teles), de manipulació de malabars (plomes, pilotes, carioques), circuit d’equilibris, tatami de matalassos els infants van experimentant les diferents capacitats i habilitats, augmentant amb els pas de les sessions, les seves destreses en acrobàcies i figures humanes. Cadascú treballa al seu ritme i sense pressió, i el més profitós és aprendre dels iguals, la transmissió dels seus sabers dels uns als altres entren per via directa!

Taller d’arts escèniques (muntem un espectacle)

Ens endinsem en el món de la creació d’un espectacle, iniciant aquest viatge a partir de l’experimentació, observació i diàleg. De mica en mica, durant tot un curs, el grup anirà dissenyant un petit espectacle coordinat amb les persones del grup d’arts escèniques de la comunitat de grans (així ho han decidit enguany). En la preformació que creen posen sobre la taula totes les seves habilitats i tècniques conegudes i decideixen quines faran servir per a representar allò que han exposat. El grup actual ha decidit que vol fer l’espectacle a final de curs.

Taller de jocs de taula amb el cos i en moviment

Que divertit poder jugar a diferents jocs de taula però en format gegant, i fent servir el cos i el moviment com a requisit indispensable. I evidentment l’estratègia de joc de manera cooperativa. És molt interessant comprovar com el fet de jugar en un format diferent tot i que siguin jocs coneguts, és tot un repte pel cervell. En aquest taller es posa en forma el cos, però també el cap!

Taller de jocs tradicionals

A partir de jocs de tota la vida, d’aquells que hi jugaven fins i tot els nostres avis, els infants van millorant les seves habilitats i capacitats motrius a l’hora que es diverteixen i comparteixen. En les darreres sessions del taller els infants porten jocs de casa (que han preguntat a la família, veïns…) per compartir amb la resta de grup.

Taller de jocs de cooperació i habilitat

En aquest taller es proposa a les nenes i nens tot un seguit de jocs motrius en els quals és imprescindible la cooperació i bona entesa amb els altres membres del grup. Alhora també van adquirint un control cada cop més afinat de les diferents destreses i habilitats, tant amb manipulació d’objectes com sense.

Taller de jocs amb material alternatiu

Fugint dels esports més convencionals, se’ls presenta una sèrie de material alternatiu (pilota gegant, corfbol, spiribol, paracaigudes…) que porten a fer activitats diferents de l’habitual, ampliant així el repertori de jocs. Habilitats més específiques com els llançaments amb punteria, manipulació amb raquetes de diferents formes fan que els infants adquireixin un control més concret dels seus patrons motors.




SORTIDA AL PARC DE TORREBLANCA DE LA COMUNITAT DE PETITES

El passat 28 d’octubre la comunitat de Petites vam fer la primera sortida conjunta de comunitat. Va ser un dia ple de primeres vegades i de rialles contagioses. Quedeu-vos, que us explicarem com va anar!

Des del moment en què vam sortir de l’escola, l’emoció estava a l’aire. Amb les motxilles plenes de menjar i els cors plens d’anticipació, els nostres petits estaven llestos per conquerir el món, o almenys, el parc on anàvem. 

D’una banda, els infants d’I3 i I4, plens d’entusiasme i energia, van pujar a l’autocar. Les finestres revelaven paisatges, alguns coneguts i d’altres no tant, mentre avançàvem per la carretera. Les rialles i converses ressonaven a l’interior, creant una simfonia d’emoció mentre ens dirigíem cap a la nostra primera gran aventura. 

D’altra banda, els més grans de la comunitat, van emprendre la seva travessia a l’emocionant món del transport públic. Pujar i baixar del Tram, observar la gent passar i sentir la vibració del viatge van afegir una capa addicional d’emoció al seu dia. Per a molts, aquesta va ser la primera vegada al transport públic, una experiència que sens dubte va deixar empremta en els seus cors curiosos. 

A l’arribada al Parc de Torreblanca, des del moment que vam travessar l’entrada d’aquest indret, vam ser rebuts pels colors de la tardor. Les fulles cruixien sota els nostres peus mentre caminàvem per la catifa de fulles caigudes. Els infants es van engrescar a jugar i llençar cel amunt totes les fulles, celebrant així l’arribada al Parc i el retrobament amb tota la comunitat. 

Abans d’endinsar-nos a descobrir els diferents racons del parc, vam fer una gran rotllana per esmorzar. Emocionats per l’entorn i per un matí diferent, anàvem menjant mentre conversàvem, exploràvem amb els ulls els nostres voltants…

Amb els estómacs satisfets, ens vam aventurar a explorar els tresors amagats del parc. Des de l’observació d’animals fins a la identificació de flors i fulles… Els infants es van convertir en petits exploradors i van descobrir la màgia que s’amaga en els detalls més petits de la natura. 

Passejant pel parc i deixar-nos anar pels diferents camins, vam descobrir un laberint enigmàtic, un desafiament que va despertar la curiositat i la col·laboració dels petits. Tant els infants com les mestres, ens vam embarcar en una recerca emocionant, rient mentre descobrien els racons secrets i compartíem estratègies per trobar la sortida. Va ser un joc molt divertit on vam descobrir la importància de treballar plegats per superar els desafiaments!

En arribar al llac vam interrompre la dolça intimitat dels ànecs, amb les nostres veus i les nostres mirades. Quin moment més màgic veure com cada vegada la distància era més curta i els nostres ulls gairebé ens podien tocar. En aquest misteriós silenci sentien les veus mútues i generoses que ens regalaven mútuament infants i ànecs, un diàleg màgic i ensordidor.

Al cap d’una bona estona ja començàvem a tenir gana i vam tornar a la Platanera per dinar i compartir plegats les experiències. Alguns infants ja estaven cansats i van aprofitar per dormir sota els arbres, d’altres van decidir acabar d’esprémer el dia jugant i gaudint de la natura. Alguns conversaven, altres es gronxaven, altres pujaven i baixaven a l’aranya… 

Ens ho vam passar molt i molt bé i amb el ressò de la natura encara vibrant dins nostre, hem tornat cap a l’escola, amb el cor ple de la riquesa que només la natura pot oferir, llestos per seguir explorant, aprenent i apreciant cada racó del nostre món.